تویوتا قدرت اول خودروسازی در سال 2012
تاريخ : برچسب:, | 17:49 | نویسنده : alireza

شرکت تویوتا با فروش 9.75 میلیون دستگاه خودرو در سال گذشته توانست در صدر جدول فروش خودرو قرار بگیرد و رقبای سرسختی همچون فولکس واگن و جی ام را پشت سر بگذارد . این افزایش فروش 23 درصدی به لطف و رسیدن به این رکورد به لطف شرکت های فرعی ای همچون HINO موتورز و دایهاتسو صورت گرفته است . همچنین دو شرکت زیر مجموعه ی تویوتا یعنی لکسوس و سایون را ر این افتخارنیز نباید فراموش کرد .

آمار فروش تویوتا در نقاط مختلف دنیا به شرح زیر است :

در اروپا 837,969 دستگاه تویوتا و لکسوس (با افزایش فروش نزدیک به 2 درصد)

درایالت متحده آمریکا 2.08 میلیون دستگاه تویوتا ، لکسوس و سایون (با افزایش فروش نزدیک به 27 درصد و مالکیت 14.4 درصدی بازار خودروی ایالت متحده آمریکا)

در کل در تمام نقاط جهان به غیر از ژاپن 7.33 میلیون دستگاه (افزایش فروش 19 درصدی)

و اما در ژاپن 2.41 میلیون دستگاه (با افزایش فروش 35 درصدی)

در چین نیز به علت مشکلات سیاسی و اختلافات ارضی ناشی از جزایر Senkaku/Diaoyu تویوتا برای اولین بار از سال 2002 به بعد با کاهش فروش روبرو شده است .

و اما برنامه ی تویوتا برای سال جاری . آن ها می خواهند رکورد فروش خود را به 9.91 میلیون دستگاه در سال برسانندکه این امر با توجه به کاهش ارزش واحد پول ژاپن ین ، موجب می شود تا  تویوتا محصولاتی به مراتب اقتصادی تر نسبت به دیگر رقیب آسیایی خود ، یعنی کیا_هیوندایی به بازار عرضه کند .

در رده های پرفروش ترین برندها جی ام و فولکس واگن به ترتیب با 9.29 و 9.07 میلیون دستگاه در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته اند .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: