شلبیgt500
تاريخ : برچسب:, | 13:24 | نویسنده : alireza

 

موتور این نسخه دارای بلوک آلومینیومی ، 5.8 لیتر حجم و یک سوپر چارجر 2.3  لیتری است تا بتواند 650 اسب بخار قدرت و 812  نیتون متر گشتاور تولید کند . وقتی چنین موتوری در کار باشد دو مشکل بزرگ پیشروی خودرو ساز قرار میگیرد . یکی مساله ی خنک کردن موتور و دیگری نحوه ی انتقال صحیح قدرت به چرخ ها و زمین است . برای مقابله با مشکل اول ، از فن بزرگتر ، دریچه های تخلیه ی فشارهوای اطراف فن ، هواکش بزرگتر ، پمپ قوی تر اینتر کولر و مبدل حراراتی اینتر کولر با ابعادی 36  درصد بزرگتر از مبدل مشابه سال قبل استفاده شده ست . اما برای انتقال این مقدار قدرت به چرخ ها لازم بود که مهندسین فورد ، 35 چیدمان مختلف ضرایب  دنده را مورد مطالعه قرار دهند تا نهایتا به گیربکسی که در این اتومبیل قرار داده شده است برسند . در مقایسه با مدل قبلی فقط دنده ی چهار دارای چرخ دنده ی مشابه است و ما بقی قطعات متحول شده اند .کلاچ نیز دارای دیسک های دوبل است و سیستم ترمز جدید برمبو که شرح ان در دیگر مدل ها استفاده شده است .

تغیراتی جزیی در قسمت جلوی بدنه باعث شده است تا پایداری اتومبیل بیشتر شود . در مقایسه با همین نسخه سال قبل ، میزان نیروی عمودی 33 درصد افزایش یافته است . هر چه باشد این اتومبیل 1750 کیلو گرمی میتواند به سرعت 322 کیلو متر بر ساعت برسد و این سرعت از نظر آیرودینامیکی شوخی بردار نیست .

تعدادی اپشن فوق حرفه ای نیز برای انان که عاشق پیست و مسابقه هستند عرضه میشود . ای آپشن ها از کمک فنر های بیلستن تا رادیاتود دیفرانسیل و گیر بکس را شامل میشود . قیمت جدید شلبی GT 500  هنوز اعلام نشده است ولی سعی میشود قیمت پایه حدود 50 هزار دلار نگه داشته شود .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: